0
0

WELCOME TOO LATE


  • Kunsthal Charlottenborg, København 2 Nyhavn København, 1051 Denmark
Iain Ball, (Rare Earth Sculptures) Terbium, 2015. Courtesy of the artist and Future Gallery, Berlin. Photo by Matthias Kolb.

Iain Ball, (Rare Earth Sculptures) Terbium, 2015. Courtesy of the artist and Future Gallery, Berlin. Photo by Matthias Kolb.

Når alt fra klima til teknologi forandrer sig med stadig større hast, bliver det sværere at følge med tiden. Fremtiden bliver hurtigere nutid og nutiden hurtigere fortid. Kunstnere og dokumentarister oplever at komme for sent til den samtid, de vil indfange.

I stedet for at løbe efter tiden i et forsøg på at zoome ind på nu’et, er der nu tendens til at zoome ud på andre større tidsligheder. Dette er præmissen for gruppeudstillingen Welcome Too Late i lyset af forandringer som eksplosiv befolkningstilvækst, stigende temperaturer og vandstande, automatisering, kunstig intelligens, voksende ulighed, udsigt til evigt liv, genoplivelse af dyrearter og masseudslettelse.

Udstillingen præsenterer bl.a. skulptur, installation og film af unge kunstnere så som Iain Ball (1985, UK), Marguerite Humeau (1986, FR) og Katja Novitskova (1984, EE). Welcome Too Late præsenteres i samarbejde med CPH:DOX og kurateres af Toke Lykkeberg.

Fernisering: Fredag d. 17. marts, kl. 19 | Facebook
Mere information: www.kunsthalcharlottenborg.dk

Katja Novitskova, Neolithic Potential (fire worship, yellow horns), 2016. Print on pet-g, print on aluminium dibond, plexiglass support structures. Approx. 150 x 900 x 40 cm. Edition of 1 (+ 1AP). Courtesy the artist and Kraupa-Tuskany Zeidler, Berlin. Photo by Timo Ohler.

Katja Novitskova, Neolithic Potential (fire worship, yellow horns), 2016. Print on pet-g, print on aluminium dibond, plexiglass support structures. Approx. 150 x 900 x 40 cm. Edition of 1 (+ 1AP). Courtesy the artist and Kraupa-Tuskany Zeidler, Berlin. Photo by Timo Ohler.